Yeni Haberler
recent

Vejetaryen Olma Yolları

vejeteryan

Herkese merhaba sevgili Cimrimerkez okurları, sizlere daha önce kendimi tanıtma fırsatım olmamıştı fakat bugün sizlere hayatımda yaptığım,  benim için ve  bu yola girmek isteyenler için büyük bir değişikliğin ilk adımında sizlere yardımcı olmak amacıyla kendimi tanıtma gereği duydum.

Ben Burak 19 yaşındayım ÇOMÜ Bilgisayar programcılığı böşümü 1. Sınıf öğrencisiyim. 2 sene tekvando yaptım ve şuanki koşullar nedeniyle karateye geçmem gerekti ve 3 aydır karateciyim.  Bazı zamanlar kendimi herkesten farklı yerde görmek çok hoşuma gitmiştir, gerek farklı hayatlar gerek bakış açısı...

Benim bu konuda sizlere aktarmak istediğim asıl konu ise; Vejeteryanlık.

İsterseniz kısaca bu fikrin bendeki oluşumunu da anlatayım.

Dün akşam yakın çevremdeki bir arkadaşımla konuşuyorduk ve bir yandan pizza yiyordum. Arkadaşıma  "Pizza ister misin?" diye sordum. "Hayır ben veganım. " dedi. Bu konuyu uzun süredir merak ettiğim için bu konu hakkında biraz konuştuk ve sonuçta kendimi Vejeteryanlık yolunda buldum.
 Benim vejeteryan olma konusunda ki ilk
düşüncem kendi sağlığım oldu.

 Hayvan etlerini yemek, bitkiye göre oranla daha zor öğütülür ve zararlı yağların vücuttan atılması zordur. İnsanların et yemekleri yediği sürece zararlı yağlar insan vücudundan atılmadığı için damarlar yavaş yavaş tıkanmaya başlar.

Aşırı miktarda kırmızı et tüketimi koelsterolün yükselmesine enden olabilir. Zaten kolesterol sorunu olan kişiler doktorlarına danışmalıdırlar
Aşırı tüketmeye bağlı olarak kırmızı et tansiyona neden olabilir.
Fazla miktarda kırmızı et tüketimi kilo almaya neden olabilmektedir.
Aşırı kırmızı et tüketimi aynı şekilde kalp damar hastalıklarına neden olabilir.
Normalden fazla miktarda et tüketim, mide bapırsak ve karaciğerlerde sağlık sorunlarının oluşmasına neden olabilir.

İkinci nedenim ise hayvanlara olan merhametim oldu.

Bizim gibi kanlı canlı varlıkların etlerini (Damarlarını, sinirlerini, derilerini)  yemek bir süre sonra vahşice gelmeye başladı. Mantıklı düşününce bu varlıkları yemek zorunda değildim. Topraktan yiyebileceğim dünya kadar besin vardı. Ve bugünden itibaren hayvan eti yemeyi kesip bitkilere yönelmeye, dünyayı daha kötü bir yer olma düşüncesinden elimden geldiğince korumak istiyorum. Ve bu yazımı okuyup Vejeteryanlığa başlamak isteyen arkadaşlar için de yaşadığım anıları ve düşüncelerimi bu konu altından eklemeye karar verdim. Soru ve düşüncelerinizi yorum olarak yazabilirsiniz.

Daha güzel bir dünyada yaşamak dileğiyle...


Birinci Gün 

İlk günümde zorluk çekmedim. Sabah yurt kahvaltısında peynir ve sosis vardı almadım. Domates, salatalık ve çikolata yedim. Okulda ise Vejeteryanlar için de yemek çıktığı için sorun olmadı. Akşam ise yurtta Şinitzel, çorba, pirinç pilavı ge fanta vardı. Şinitzeli almadım. Pirinç pilavı sa sağlıklı olmadığı için yemedim. Çorbaya ekmek doğrayıp çorbayla karnımı doyurdum. Gayette güzel bir öğündü benim için. Daha önce midemde yanma sorunu vardı bugün hissetmedim.

İkinci Gün

İkinci günümdede zorluk istemedim fakat bugün bir hata oldu. Akşam yemeğinde anneciğim etli pilav yapmış bende etli olduğunu bilmediğim için bir kaşık aldım, et olduğunu anladıktan sonra bir daha yemedim. Onun dışında herşey yolundaydı...
Unknown

Unknown

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.