Yeni Haberler
recent

Dmoz Dizinine Kayıt Olma - Resimli Anlatım

Öncelikle dmoz.org sitesine giriş yapalım Türkçe kısmına gitmek için  www.dmoz.org/World/Türkçe/ siteye giriyoruz. Siteye girdikten sonra aşağıdada kırmızıyla belittiğim yerlerde katagoriler var. Mesela ben bilgisayar katagorisini seçtim kendi blogum için.
Sizin siteniz/blogunuz vs. hangisine uyuyorsa o katagoriye tıklıyoruz.

dmoz-dmoz nedir-dmoz kayıt-

Ben mesela bilgisayar katagorisine girdim sonra böyle bir bölüm açılıyor.

dmoz-dmoz kayıt-dmoz üyelik-dmoz kayıt resimli anlatım-

Evet bu bölümdende istediğimiz katagoriyi seçiyoruz. Ben İnsan-Bilgisayar Etkileşimi bölümünü tercih ettim.


Son katagorimizide seçtikten sonra aşağıdaki resim gibi bir sayfa açılacak ordan " adres öner " yazısına tıklayalım.

dmoz-dmoz kayıt-dmoz üyelik-dmoz kayıt resimli anlatım-

Ve artık son olarakta site bilgilerimizi yazacağımız kısım karşımıza çıkıyor. Bu bölümde herşeyi kendi sitenizin bilgilerine göre doğru bir şekilde doldurmanız gerekiyor.Bu kısımda site adresi ,site açıklaması , site başlığı gibi bilgileri dolduracaksınız.Tabi önemli bir yere sitemizi eklediğimiz için her kutunun altında gerekli açıklamalar var.Bu açıklamalar size kurallarıyla birlikte sitenizi kolayca dmoz dizinine ekleme imkanı sunuyor.

 Site açıklama kısmı önemli olduğu içinde bir bilgi vereyim , bu kısmı doldururken sitenizi öven , reklam içeren , içeriğiniz ile ilgili olmayan , imla kurallarına uygun olmayan kelimeler yazılmamalıdır. Sitenizin açıklaması 25-30 sözcüğü geçmeyecek sekilde olmasına mutlaka özen gösterin.Zaten dediğim gibi sekmelerin altındaki yazıları okursanız hiçbir hata yapmadan sorunsuzca sitenizi eklersiniz.


NOT : Dmoz sistemine başvurunuzu doğru bir şekilde yaptıysanız kabul edilmediyse bu durumda bu sorun sitenizde kaynaklanıyordur.Bunun çözümü kolaydır , sitenize özgün konu yazıp site tasarımına önem verirseniz bir iki ay bekleyin sonra sitenizi gözden geçirip tekrar başvuru yapın büyük ihtimalle onay alacaktır.



Unknown

Unknown

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.